Jestem po seansie…

Jestem po seansie „Asymetrii” i mam kilka uwag-spoilerów odnośnie realizmu

– Jak jesteś Roznerski to masz przejebane zawsze, nieważne co się stanie
– Jak akcja jest mało spójna to zobaczysz karalucha/szyb windy/kolesia zamiatającego liście – nie pytaj po co
– Jak ktoś jedzie autem i zagaduje do twojej dziewczyny to potem się zatrzymuje, goni ją pieszo, a ty rzucasz się na kilku typów
– Jak ktoś cię kilka razy zgwałci to lekarz nie może tego potwierdzić, więc sobie to wymyśliłaś
– Jak film jest twoim zdaniem jeszcze za mało drętwy to zatrudnij popka który będzie wypowiadał tylko jeden niewyraźny monolog o ruchaniu niemca w dupę z jednoczesnym waleniem mu konia i miśka z nadarzyna który wypowie aż dwa zdania o honorze i jajach
– Jak jesteś policjantem to musisz chlać wódę, bić żonę i zaniedbywać córkę. Nie pytaj po co – tak już po prostu jest
– Jak jesteś prokuratorem to szantażujesz sędziów którzy rozbijają się autem po pijaku i ponoszą tyle konsekwencji co sasin
– Jak studiujesz to każdy profesor woła cię przez całe audytorium bo ma do ciebie interes. Nie ważne jaki – i tak się nie dowiesz
– Jak jesteś mega niebezpiecznym gangsterem o aparycji kciuka to nie możesz potrafić posługiwać się bronią bo musi ci ją wytrącać studenciak. Nie dziw się tym – jesteś bosem mafi który wygląda i zachowuje się na wiek około 25 lat
– Jak jedziesz gdzieś autem to jest noc. Jak coś się dzieje to jest noc. Jak kogoś leją po mordzie to jest noc. Jak idziesz gdzieś z dziewczyną to jest noc. Jak dziewczyna popełnia samobójstwo to jest noc. Chyba, że wyszedłeś z paki i jesz kaktusa na ławce to wtedy jest dzień.
– Jak masz kupę siana to całość nosisz w gotówce nocą przez przejście podziemne. Tak się robi więc nie dociekaj dlaczego ktoś mógł cię zajść od tyłu i okraść
– Jak budzisz się w mieszkaniu siostry swojego znajomego który właśnie wyjął cię z bagażnika otwartego samochodu który chciał ukraść to będziecie z tą siostrą rozmawiać o demokratycznej republice konga. Tak bywa
– Jak już obudzisz się w szpitalu ze wstrząśnieniem mózgu, to natychmiast zaczniesz zrywać z siebie wszystkie czujniki, a wyciąganemu z gracją wenflonowi będzie się przyglądać pielęgniarka która będzie cię powstrzymywać AŻ słownie
– Jak nie wiesz gdzie umieścić akcję to wrzuć przynajmniej kilka scen z młodzieżowego klubu bokserskiego. To nie szkodzi, że nie dzieje się tam żadna akcja czy jakikolwiek wątek opowieści – niech ktoś sobie po prostu ponapieprza w worek treningowy.
– Jak ktoś chce iść do klubu to w mieście jest tylko jeden klub. Grają w nim też tylko jeden „utwór” którego tytuł brzmi prawdopodobnie „irytując wszystkich” albo „mózgotrzep”
– Jak jesteś modelarzem to musisz uprawiać swoje hobby na stoliku kawowym siedząc na krawędzi sofy i malując model KONIECZNIE tygrysa w półmroku panującym w salonie – niech domownicy też czują aceton
– Jak ktoś porwie twoją siostrę za twoje długi to zapierdol gołymi pięściami jej faceta na środku ulicy. Oczywiście w nocy
– Jak mieszkasz w mieszkaniu to twoja podłoga skrzypi. Skrzypi głośniej niż dialogi i cokolwiek. Ale nawet podłoga czy napierdalanie drzwiami w środku nocy nie obudzi śpiącej babci której rola w filmie polega na spaniu. Gdyby była panią prokurator to wtedy usłyszy nawet najcichszy szelest na drugim końcu domu. Np szelest otwieranego sejfu który stoi sobie na środku pokoju…no ale nią nie jest – babcie muszą spać
– Jak skończysz pisać scenariusz to sprawdź dokładnie czy wszystkie linie dialogowe zmieszczą się na kartce A5. Pamiętaj, że to ważne, bo wszystkie musisz zawrzeć w dwóch trailerach

Ocena? Ruchome obrazki dla masochistów
#film #filmy #filmnawieczor